In de wereld van digitale marketing zijn UTM-tracking-URL’s essentiële hulpmiddelen om inzicht te krijgen in het verkeer op je website. Het is belangrijk om te weten waar je publiek vandaan komt en hoe je marketingcampagnes presteren. Maar wat zijn UTM-tracking-URL’s precies en hoe kun je ze gebruiken om je online marketinginspanningen te verbeteren?

Duik erin om alles te ontdekken wat je moet weten.

Wat betekent de term UTM?

UTM staat voor Urchin Tracking Module in URL-tracking. Het verwijst naar een reeks parameters die aan een URL worden toegevoegd. Ze helpen je om de prestaties van een specifieke marketingcampagne of verkeersbron bij te houden. De UTM-trackingcode, ook bekend als UTM-parameters, omvat vijf verschillende stukken informatie:

Welke parameters zijn vereist in UTM?

Tracking werkt met ten minste één toegevoegde UTM aan de gevolgde URL, maar het hangt ook af van de tool die je gebruikt voor statistieken (bijv. Google Analytics, PIWIK). Het is aan marketeers om te bepalen welke parameters het meest relevant zijn voor hun trackingbehoeften.

Waarom zou ik UTM in mijn URL’s gebruiken?

Het gebruik van UTM-parameters in je URL’s biedt verschillende voordelen:

Gebruik UTM om een diepgaand begrip te krijgen van hoe je marketinginspanningen presteren en verbeter je strategieën voor succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *